Jumaat, 20 Februari 2009

wut shud i feel??

19hb feb 2008


early mornin ag aku bagun then siap2. hari keramat aku. kerana hari ni aku ade test jpj 4 (class D). hari yang menentukan usaha yg aku wt berbaloi. pagi2 buta ag aku da ade kt umh sya. aku g ngan dye. billy amik kt umh sya.

semntara tggu kol 8, siyez aku mmg nerves nak mati..nk makan un tak lalu. tanpa ku sangka... orang tua tu dtang( bf aku) konon nye nk bg support kat aku. touching tol aku denga. thanx. mmg btol die smgt..smpi dtg xsmpat mndi. slamat xmasyam. (klu bercinta kentut un wangi)


slpas beberapa minit. uncle sammy dtg mmbawa test card kami. then kami amik giliran. berdebar sungguh! mula2 berhimpun. kemudian kne denga taklimat pulak. agk mmbantu.
..
..
..

jeng! jeng! jeng! sampai la giliran aku! "lapan belas...next!"...(tidaaakkkk!!!) aku la tue. no aku 18.

>firts2 aku kne buat bukit..(cabaran ny yg paling aku takut) - un tekan minyak skit..tanpa aku sedar bila da atas bukit tue aku tertekan byk plak mnyak! cpt2 aku break ats line kunin 2.. smpi berpunyi tayar. xade owg wt cm2 ag aw..aku sowng wat cm 2. teruk tol.huhu. sib bek x lebeh. fuuuhhh!! tapi! xselesai ag.. cbaran ke2 ats bukit 2..aku punye nerves..tekan minyak nk smpai habis kot.bising btol bunyi nyer.hahahak.bile lepas handbreak...pergh! laju gile aku trun..hahak~
sib bek dikire lulus..

>then aku wt 3pnjuru n parking. (2-2 tu sng je) xde mslah dtg bhg tu..

siap jek bhg trek aku kne bwak kete kat jalan lak. tunggu nye tunggu tibe jugak giliran aku. hampir sedekad aku tunggu. exited beno!

>masuk je kate..doa nek kate,selawat, ayat kursi aku bace.. yasin ngan ma'thurat je xsempat.. cik polis da masuk kate. (penguji aku pompuan muda) sib bek xcerewet.

> mula la 5 perkara 2..then jalan.. aahhhh!!bosan lah..takut je byk.. (cewah..da lepas blagak plak)

....sbnr nye mula2 2 takot jgk..tpi bile semua da lepas dgn slamat..gundah gelana ny un terlepas jugak....

....cerite smkin mnarik. selepas selesai kat tempt memandu 2.. kite org un g la lunch kt greentown.aku ikut org tua nek moto dye...haa..terselet cite dye plak.. ondwy nk g greentown 2 ttbe ade roadblock plak. org tua 2 bukan ade lesen un. waduh!!...then stat la drama.
[polis melambai2 bagai menari ulik mayang memanggil kami..org tua un stop kn moto d sisi jalan..aku un trun la moto. org tua glabahdye uat2 klebek wallet dye..aku menguap..polis menadah tangan meminta lesen dan ic kpd org tua..dye smakin cuak..aku ushaaa jerrkk..hakahak.klaka2.. aku un stat kn drama.."bie, npe? tertinggal ke lesen? ce cek tol2. ade x?" org tua memandang tjam arah aku..smbil mengangkat kening.."ummm..xplah,emm encik sorry lah..pakai sye nye jelah." aku bg la ic n lesen aku. sib bek polis 2 sempoi. dye lepas kn jek. malang nye bg aku..pakcik polis 2 swuh aku yg bawak moto 2..hahaha. awek bawak balak kott.. tengah bandar lak 2..slamat pki wizer itam.haha....

*back to the story..

...kami un g la makan..pas abeh mkn kami singgah kedai baju yg dkat ngan restoran 2..umm.. masuk kdai aku belek2 baju.. aku menghampiri sya yg memegang sua jeans. saje tnye harga kt dye.. dye jwab la "60 sumtin..." then ttbe dye ckp dye nk beli pastu terus jeling aku.. (huh? ape ny? dye perli aku ke? aku xnk beli un pape lbeh2 sua yg dye pgg 2) tapi jujur nye aku agk terkecik ati ngan jelingn dye 2.. aku tahu dye marah kt aku ag. aku thu jugak dye benci aku. seperti mna yg di tulis dalam blog nye. aku juga tahu harga aku sebegai kawan nye lebih murah berbanding hp. (untuk pengetahuan nye aku kni kembali menggunakan hp samsung)

blur x? haa..korang xtahu.hehe. aku sbnrnye serbe salah plak..hp 2 hadiah dri mak aku sebab aku buat kerja2 rumah dan dye kesian sbb hp aku selalu rosak. aku xmntak nk hp cm ne. dye yg bagi..tapi aku serbe salah plak sbb klu aku guna hp 2 aku menyakiti hati kwn bek aku dan kalu aku tak pakai aku mungkin mak aku akan kecik ati. its sounds silly but ia telah berhasil buat aku runsing.

Harini aku ase serbe xkena..aku x thu ape patut aku rase..sama ade aku patut gembira kerana aku telah lulus ujian jpj atau aku akn terus kecewa dan sedih kerana kawan aku masih membenci aku..
.
.
.
honestly,aku syang pada kawan aku sorang 2.syg sgt. mcm aku syg kt orang tua. lebih2 aku kwn ngan dye da lame.da nk dkat 5 tahun. aku serah pada dye. aku bg dye mase.


p/s; beb, aku xkisah klu ko nk kwn ngan aku..tp pls jgn benci aku. kte pnh jd best frens. syg kaw.

3 ulasan: