Jumaat, 2 Oktober 2009

tulus hati ku

tiada hari yang sempurna bagi aku sekarang.
meski pun hari2 aku disulami gelak tawa..
isi hati ku, jiwa ku..
kosong..
aku sangat sunyi..
sepi..
tak tenteram..

seperti aku tidak kenal lagi kebahgiaan yang sebenar..
segala nya hanya kepura-puraan shaja.
aku sering mencari cara untuk membuat diri aku bahagia.
dengan melakukan pelbagai lawak.
tapi dalam senyum dan tawa ku hanya ade resah.
adakah aku memaksa kebahagiaan itu datang?
bukan ia datang dengan semulajadi..

kadang2 aku merasakan ia hanya membuat ku lebih terseksa.
bagi ku. untuk hidup sangat susah dan mati sangat tenang.

aku sangat inginkan ketenangan..
ingin sekali aku buang segala resah yang semak di dada!
ingin sekali aku menjerit dan menangis sekuat hati dan sepuas hati bagi meluahkan segala terpendam di hati!
...
tapi siapa teman ku untuk aku melakukan semua ini.
aku hanya insan yang tidak bisa berdiri seorangan terlalu lama.
meski pun bibir berkata aku wanita yang sangat kuat.
meski pun hati berkata aku wanita yang tabah.
tapi.. badan yang menanggung..
berape lama lagi aku mahu menyeksa badan ini demi keegoaan aku sendiri?

aku sangat ingin kan ketenangan..kebahagiaan..tuhan..
di dunia yang dulu aku idam-idam kan.dan kini dunia itu bagai satu permainan bagi ku.
ingin sekali aku keluar dan mengalah dari permainan ini, tapi aku tak bisa.

atau...

(a)adakah hanya aku yang tidak bijak menyelesaikan masalah2 aku?
(b)atau aku yang salah memilih jalan hidup aku?

Tiada ulasan:

Catat Ulasan