Sabtu, 21 November 2009

allow me to..


im cold..
its to dark here..
nobody here..
beside me to calm me, company me..

aku manusia yang lemah.
ingin sekali aku berada di satu tanah lapang.. in nowheres. nobody noe me. and let me alone.

ye. aku tahu. aku tidak lah seberani dan sekuat mana untuk berdiri sendiri dan keseorangan.
dan be alone amat la menakutkan.
tapi aku pasti. aku akan dapat sesuatu yang amat aku idamkan sepanjang hidup aku.

ketenangan


disitu aku pasti aku tidak keseorangan. selagi masih ade cahaya menerangi jalan aku.
selagi masih ade angin memberi aku kesegaran..
selagi ade kicauan burung dan alunan air mengalir, disitu masih ade jalan untuk aku..
dan yang pasti, selagi aku ade agama, aku tahu..Dia sentiasa dihati aku.

dan harapan aku, segala kepentingan ini sentiasa disisi aku untuk aku terus bernafas menikmati ciptaan tuhan ini..
beri masa aku untuk berfikir tentang kehidupan..

yang semalam akan menejadi pengajaran dan panduan aku untuk aku bangun kembali
hari ini akan menentukan masa depan aku. aku tahu aku mesti lakukan yang terbaik.
masa depan sentiase aku harap yang terbaik untuk aku bawa hingga hujung nyawa.

berapa lama pun hujan, sekuat mana pun kilat dan guruh..
aku pasti ada matahari akan menyusul selepas hujan.
dan sebagai bonus untuk penantian yang penuh kesabaran aku pasti akan memperoleh pelangi yang indah.. disitu juga aku tahu, masa depan aku mempunyai pelbagai warna-warna indah.



kini aku tidak takut lagi sendiri.
aku pasti boleh bagun sendiri.
aku pasti boleh berdikari.



dear god. bimbing aku

1 ulasan: